يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۸ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، در این شماره از خبرهای کوتاه حوزه سینما، نگاهی داریم بر مهمترین اتفاقاتی که در رسانه ها  انعکاس پیدا کرده است.

پرویز پرستویی ( چهره جنجالی این روزهای سینمای کشورمان که در اینستاگرام جزو فعالان این حوزه به شمار می رود و بعضا پست ها و استوری های صریحی خطاب به مسئولین منتشر می کند)، به همراه محمد حسین مهدویان کارگردان، هادی حجازی فر (  بازیگر سریال پربیننده پوست شیر که پس از این سریال حسابی سر زبان ها افتاد و بدون شک از این پس باید شاهد نقش های متنوع تری از او  باشیم) و سایر هنرمندان سینما به ژاپن سفر کردند تا در مراسم سالگرد بمباران اتمی شهر هیروشیما شرکت کنند.

تعداد بازدید : 0

جانبازان و هنرمندان ایرانی در سالگرد بمباران اتمی هیروشیما، تندیس (قهرمان گمنام) شهید دریاقلی را به شهردار هیروشیما اعطا کردند.

به دعوت همه ساله گروه صلح طلب ( موست) هیروشیما، تعدادی از جانبازان و هنرمندان یاور موزه صلح تهران در مراسم سالگرد بمباران اتمی شهر هیروشیما شرکت و دهمین دوره جشنواره مردمی «فیلم صلح، دوستی ایران و هیروشیما» را برگزار کردند.

خبر‌های کوتاه حوزه تلویزیون در رسانه‌ها | از سفر پرستویی و حجازی فر به ژاپن تا آفتابی شدن  رضا رویگری در یک فیلم کوتاه!

در جشنواره امسال فیلم‌های «یدو» ، «درخت گردو» ، «موقعیت مهدی» و «معجزه بناسان» در دو شهر توکیو و هیروشیما به نمایش درآمد و مورد نقد و بررسی مخاطبان ژاپنی قرار گرفت.

خبر‌های کوتاه حوزه تلویزیون در رسانه‌ها | از سفر پرستویی و حجازی فر به ژاپن تا آفتابی شدن  رضا رویگری در یک فیلم کوتاه!

همچنین در این سفر، گروه ایرانی طی دیدار با شهردار هیروشیما به مناسبت بیستمین سالگرد روابط ایجادشده بین جانبازان شیمیایی ایران و صلح طلبان هیروشیما و نیز تداوم دهمین سالگرد برپایی جشنواره فیلم ، تندیس شهید دریاقلی سورانی را توسط جانباز محسن ضرغامی به شهردار و سه تن از افراد زحمتکش گروه «موست» اهدا کردند.

خبر‌های کوتاه حوزه تلویزیون در رسانه‌ها | از سفر پرستویی و حجازی فر به ژاپن تا آفتابی شدن  رضا رویگری در یک فیلم کوتاه!

فسیل در جایگاه سوم پرمخاطب ترین فیلم سینمای پس از انقلاب !

آنطور که خبرگزاری ایرنا خبرداده ، تعداد مخاطبان فیلم سینمایی «فسیل» بر اساس آمار سمفا حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تا این لحظه است.

با توجه به روند استقبال از این فیلم سینمایی، دور از ذهن نیست که «فسیل» بتواند پدیده‌ای در جذب مخاطب در چهل سال اخیر بشود.

خبر‌های کوتاه حوزه تلویزیون در رسانه‌ها | از سفر پرستویی و حجازی فر به ژاپن تا آفتابی شدن  رضا رویگری در یک فیلم کوتاه!

این فیلم سینمایی به کارگردانی کریم امینی و به تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان، رکوردار جذب بیشترین تعداد مخاطب در یک روز است.

بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، سید جواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه، سمانه منیری، امید روحانی، علیرضا استادی، قاسم زارع، خشایار راد، مجید شهریاری و بابک کریمی در «فسیل» به ایفای نقش می‌پردازند.

«فسیل» روایتی کمدی از فراز و نشیب‌های زندگی خواننده‌ای در انتهای دوره پهلوی و ابتدای انقلاب اسلامی‌ست. او که دوره انتقال حاکمیت را در کما به سر می‌برد، از تحولات بی‌خبر است و همین بی‌خبری از شرایط جدید، لحظات خنده‌داری را برای مخاطب به وجود می‌آورد.

این فیلم سینمایی محصول عامریان فیلم است و پخش آن را فیلمیران برعهده دارد.

موافقت شورای پروانه نمایش با اثر شهاب حسینی !

شهاب حسینی بازیگر سینما که جدیدترین ساخته‌اش در مقام کارگردان با نام «مقیمان ناکجا» روی پرده است، به تازگی پروانه نمایش فیلم داستانی را با نام «دوربرگردان» در مقام تهیه‌کننده گرفته که اطلاعات بیشتری از آن فعلا در دسترس نیست.

خبر‌های کوتاه حوزه تلویزیون در رسانه‌ها | از سفر پرستویی و حجازی فر به ژاپن تا آفتابی شدن  رضا رویگری در یک فیلم کوتاه!

طبق اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی؛شورای پروانه نمایش فیلم‌های غیرسینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش ۳ عنوان فیلم داستانی بلند: «دوربرگردان» به تهیه‌کنندگی سید شهاب الدین حسینی و کارگردانی عارفه عنایتی، «انتخاب» به تهیه‌کنندگی احمدرضا مسعودی و کارگردانی امید نیک‌نام، «مرجان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی میلاد بنی طبا موافقت کرد.
 
 
انتشار آنونس رسمی « عشق بر می گردد » 
 

همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی «بعد از رفتن» به نویسندگی و کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی در سینماهای سراسر کشور، آنونس رسمی این اثر منتشر شد.

تعداد بازدید : 0
 
 این اثر سینمایی که یک درام عاشقانه-معمایی را در فضایی متفاوت روایت می‌کند؛ از امروز چهارشنبه ۲۵ مردادماه با شعار «عشق برمی‌گرده…» اکران رسمی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است.

«بعد از رفتن» اولین ساخته سینمایی رضا نجاتی در مقام کارگردان است؛ وی پیش از این در ساخت فیلم‌های کوتاه «تریبون»، «چندش»،«شوفر» و «ارفاق» در مقام کارگردان حضور داشته و برای کارگردانی فیلم کوتاه «ارفاق» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجر و بهترین کارگردانی و فیلمنامه از دوازدهمین جشن آکادمی فیلم کوتاه ایران شده است.

 صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام با هنرمندی پانته‌آ پناهی ها و با حضور بهرام شاه محمدلو و احترام برومند و بازی روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، عرفان ناصری، خسرو احمدی، الهه افشاری، محمد ساربان، مسعودخانی، امیر ستوده و بازیگر کودک حامی ترابی، ترکیب بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

خبر‌های کوتاه حوزه تلویزیون در رسانه‌ها | از سفر پرستویی و حجازی فر به ژاپن تا آفتابی شدن  رضا رویگری در یک فیلم کوتاه!

در خلاصه داستان این فیلم که روایتی از فراق یک عشق گمشده است، آمده: «آرش بریده از خانه و خانواده، پس از سال‌ها بی‌خبری ردی از عشق رفته‌اش، آرامش زندگی‌ او را بهم می‌ریزد و بهانه‌ای می‌شود برای بازگشت…»

ساخت آنونس «بعد از رفتن» برعهده روح‌الله موحدی بوده است و پخش این فیلم را موسسه شهرفرنگ برعهده دارد. این فیلم محصول بنیاد سینمایی فارابی است

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳